marți, 20 octombrie 2009

Boc - persoana non grata in Parlament

Discutiile din plenul Senatului pe marginea eliminarii pensiilor speciale l-au determinat pe senatorul UDMR Tiberiu Gunthner sa solicite ca premierul demis Emil Boc sa fie declarat persona non grata din cauza declaratiilor jignitoare facute la adresa parlamentarilor atunci cand s-a referit ca acestia au pensii nesimtite. Parlamentarul UDMR sustine ca prin declaratiile facute de Emil Boc se slabeste din increderea acordata de cetateni alesilor. Tiberiu Gunthner a mai propus si ca premierului demis sa i se interzica sa mai candideze pentru o functie de parlamentar tocmai pe motivul ca prin afirmatiile facute a defaimat aceasta institutie a statului.
Senatorul PNL, Varujan Vosganian a precizat ca parlamentarii primesc, la pensie, de la stat, doar diferenta de bani dintre pensia calculata in baza contributiei si cea oferita prin legea speciala.
Senatorul PSD, Petre Daea, a sustinut ca "astazi traim cea mai stupida perioada, in care un sef al Guvernului, fara noima, ataca un domeniu pe care nu-l explica". El s-a aratat deranjat de pozitia "unui demnitar care are responsabilitatea conducerii Guvernului". "Domnul premier, ca un ventilator, a prezentat natiunii o situatie incompleta si pentru ca a venit timpul discutarii unui act normativ care vizeza acest domeniu fac cateva consideratii si propuneri. Mi-am facut un calcul si vorbesc despre mine. Am 36 de ani in campul muncii. Am numai 4 ani ca senator. Ma apropii de varsta cand se incheie cartea de munca. Sa-mi pun intrebarea: ies pensionar parlamentar? daca am lucrat 36 de ani si in Parlament numai 4, sunt eu cu pensie nesimtita? De aceea va propun sa supuneti la vot retrimiterea la comisie a acestui act, pentru a avea posibilitatea solicitarii ministerului de resort sa spuna care este situatia de fapt in Senat: cati pensionari sunt, care este efortul economic", a mai spus Petre Daea.
Senatorul PD-L, Radu F. Alexandru, a precizat ca sustine retrimiterea la comisie a proiectului. "Ne confruntam cu o situatie al naibii de critica. Spun, insa, ca astazi acest lucru care ni se cuvine nu poate fi onorat. A spune ca un premier trebuie declarat persoana non grata este o formulare pe care nu mi-as fi inchipuit ca ar putea fi facuta sub cupola acestei institutii. Nu acum s-a prabusit increderea in Parlament pentru ca domnul Emil Boc a facut o afirmatie pe care o crede", a mai spus Radu F. Alexandru.
Initiativa discutata in plenul Senatului apartine senatorului PSD+PC, Dan Voiculescu.

Niciun comentariu:

Trafic